Like no other

Tvoje šteniatko

10.11.2012 19:38

SOM TVOJE ŠTENIATKO

 

Som tvoje šteniatko a budem ťa ľúbiť až do konca sveta, preto prosím, pochop o mne zopár vecí:

  • Som ešte šteniatko, to znamená, že moja inteligencia a schopnosť učiť sa je zatiaľ na úrovni 8 mesačného dieťaťa.
  • Som  šteniatko, rozhryziem všetko, čo sa mi dostane pod zúbky. To je môj spôsob, akým spoznávam svet. Aj ľudské dieťa si dáva všetko do úst. Je na tebe, aby si mi ukázal, čo je pre mňa na žuvanie a čo nie.
  • Som šteniatko, nedokážem udržať svoj moč dlhšie ako 1-2 hodiny, nedokážem "cítiť", že potrebujem cikať až kým to na mňa nepríde. Neviem ti naznačiť alebo povedať, že potrebujem ísť, neviem to dokonale ovládať do svojich 6-9 mesiacov. Netrestaj ma, ak ma necháš samé 3 hodiny a ja sa pocikám. Nezabudni, že potrebujem ísť na záchod po každom jedle, spaní, hraní, pití, a približne každé 2-3 hodiny. Som šteniatko, nehoda sa ešte môže pritrafiť, prosím, buď trpezlivý. Časom sa to naučím.
  • Som šteniatko, rado sa hrám. Budem behať okolo, naháňať vymyslené príšery a pritom hrýzť tvoje nohy a topánky. Rado sa hrám s inými zvieratami a daťmi. HRA, to je heslo mojich dní. Nebuď na mňa nahnevaný a neočakávaj prosím, že budem utiahnuté, tiché a celé dni prespím. Ak je moje vrece obrovskej energie pre teba priveľa, zaobstaraj mi prosím staršieho kamaráta na hranie. Použi svoju múdrosť a zapoj svoju fantáziu, určite nájdeš veľa aktivít a hračiek, s ktorými sa môžme spolu hrať. Môžeš mi tiež dať loptičky alebo rôzne obhrýzacie kostičky, ktoré ma zabavia. Ak robím veľa hluku, proste ma ignoruj, alebo ma daj na moje miesto so žuvacou kostičkou.
  • Som šteniatko, prosím nikdy ma nebi. Mohol by zo mňa vyrásť psík, ktorý sa bojí tvojich rúk alebo sa správa agresívne. Použi svoje znalosti a múdrosť, aby si ma naučil všetko potrebné. Ak hryziem niečo, čo nemám, povedz mi "FUJ!" a daj mi niečo, čo žuť môžem.  Ja totiž nepoznám rozdiel medzi starou topánkou a tvojou drahou NIKE- teniskou.
  • Chcem byť členom tvojej rodiny, tvojim blízkym praiteľom, tvojou oporou. Prosím, nevyhadzuj ma na dvor, keď vyrastiem. Nauč ma citlivo, čo môžem a čo nie. Pochop prosím, že ja nie som ľudská bytosť v psom tele, ale ani necítiaci robot. Rád budem členom tvojej rodiny, akého chceš mať.
  • Som šteniatko a nie som perfektné. Ale ani ty nie si perfektný a aj tak ťa stále ľúbim. Preto ťa prosím, nauč sa všetko potrebné o tréningu a zvykoch psov, o mojej rase a jej charakteristikách, to ti dá odpovede na otázku, prečo robím, čo robím.
  • Som šteniatko a najviac na svete ťa chcem ľúbiť, byť s tebou a tešiť ťa.  Sme rovnakí, ty a ja. Rovnako cítime hlad, smäd, bolesť, nepohodlie, šťastie, lásku...a predsa sme rozdielni. Musíme spoločne pracovať na tom, aby sme pochopili jazyk toho druhého, reč tela, túžby a potreby. Jedného dňa budem úžasný pes, na ktorého budeš dúfam právom hrdý a budeš ma ľúbiť tak ako ja ľúbim TEBA...


S láskou, TVOJE ŠTENIATKO

 

(zdroj: www.sunnychihuahuas.com/index.php?id=77 )

Vyhľadávanie

Kontakt

Lucia Piešťany
Slovakia